tiistai 6. elokuuta 2013

Venyttelyä Part.1

Yöhän on potentiaalista venyttely aikaa, eikö?
Varmasti tuttuja, tältä näyttää mun spagaatti pika venyt sisältäen pakaran, vähän etu/takareittä, lonkankoukistajat ja spagaatit. Yleensä jos on "tekosyy" kiire, tulee venyteltyä näin, mutta pyrin venyttelemään eri venytyksillä. Harvoin venyttelen koko kropan kerralla, yleensä keskityn joko jalkoihin, lonkkiin, selkään, spaguihin/sivariin tai yläkroppaan :)
Kaikki venytykset on varmasti tuttuja, ja jokaisellahan on omat lempparinsa. Huomautan vielä, että tää on mun tapa venytellä, ei siis kannata ottaa mallia ;)
 
 
Pakarat on mun kropan sellanen kohta, minkä venyttely välin huomaa selkeesti. Jos on pakarat jumissa, niin on jalat ja alaselkäkin.
 
 
Tää venytys ottaa itellä ainkakin mukavasti pakaraan, vähän lonkankoukistajaan ja lonkkaanki :)
 
Tässä yleensä vähän heijailen puolelta toiselle, eteen ja taakse, sinne mistä löytyy mojovin kohta.
 
Perus pakaraveny, mutta toimii joka kerta :)
 
Tässä saa hyvin tuntumaa vähän eri kohtaan kankkua, ainakin omalla kohdalla.
 

Samoin tässä :)
 
Tässä kun yrittää "istua" taaksepäin, eikä tunkea nenää kohti varvasta ja polvea, saan mojovan tuntuman ihan pakaran ja takareiden yläosiin!
 
Varpaita koukkuun ja suoraks, niin tuntuilee erikohdissa. Alemman jalnkin kun suoristaa niin saa hyvän tuntuman, paitsi mulla tuntuu että venytys menee paremmin oikeeseen paikkaan ala jalka koukussa :)
 

Perus etureiskaveny
 



Tää on vallanmainio etureisi killeri, vaikka tästäkin on montamonta variaatiota, niin tää on ehkä mun lemppari :)
 
Lonkankoukistajia venytän aika reippaalla kädellä 1-1.5 min per puoli per liike. Tässä usein otan pumppauksen mukaan ja käsiä maahan.
 
Polvi maassa versiossa saa hyvin työnnettyä lantiota alaspäin.
 

Vääntelyä puolelta toiselle, missä makosimmalta tuntuu :)
 


Se spagaatin suora linja.. sitä ei ole.. ainakaan mulla.. vielä.. kyllä se ehkä joskus! :D
 
Tämä on paljon käytetty, mulla osuu aika hyvin pakaraan tää veny.
 
Keskittyneellä ilmeellä että tasapaino pysyy x)
 
Spagun saa hyvin venytettyä myös seinää vasten..
 
.. ja oviaukossa :)
 
 
 
Siinä kaikki tältä erää!
      Ens kerralla eri venyt! ^_^
 

2 kommenttia:

  1. Muista lonkankoukistajissa 90 asteen kulma!

    VastaaPoista
  2. Ei toimi,mitä enempi spagut venyy, sen vaikeempi on saada tuntumaa lonkankoukistaja venytykseen. Mitä enemmän jalka 90 asteessa, sen vähempi tuntuu :) Mä oon maailman huonoin "oppikirja" venyttelijä, yleensä venyttelen niin miten kropassa parhaalta tuntuu, tää on toiminut ennen ja toimii edelleen, eikä vahinkoa ole syntynyt/tuntunut päinvastoin :)
    Mutta kiitos tarkkaavaisuudesta :>

    VastaaPoista